adam jaymie. Powered by Blogger.

TeMan SeJAti

Suatu Ketika Dahulu 2.....

Setelah tamat UPSR, aku memasuki zaman alam sekolah menengah.. Di sini, byk aku belajar tentang kematangan ke alam dewasa.. semakin kite membesar, semakin kita berada dalam situasi ingin belajar tantang sesuatu perkara.. Jika baik jalan yang kita pilih maka baiklah jadinya.. Jika jahat jalan yang kita pilih maka rugilah kita...

Walau apa pun masih belum terlewat untuk kita berubah kan??? berbalik pada zaman aku duk hostel di sekolah menengah dulu, memaang tidak asing lagi aktivit keluar malam secara haram @ "fly" dalam bahasa omputih.. hahaa.. Kenangan itu samapi skarang aku dan kawan2 kamcing aku tak boleh lupe... hahhaa..

Waktu kejadian aku form 3 selepas amik PMR .. Kami dalam kumpulan 6 orang.. dah memang rutin kami tiap2 malam wajib "fly".. Tapi entah mcm manae pada malam terakhir sebelum Cuti Sekollah Hujung Tahun boleh terkantoi lak,,, 

Alkisahnya, kawan aku bernama Pudon tak berasa sedap badan masa tu sebab tetiba rasa nak demam malam tu.. Tapi aku dengan kawan2 aku ni pun racunla si Pudon ni... Aku cakap "jomla kita fly malam terakhir nie" ..Pudon pun dengan berat hati, ikut je kami... hahaa... kami lepak dekat Megamall yang paling femes kat kuantan masa tu.. 

Jam menunjukkan tepat pukul 12 malam. Kami pun lepak la kat tepi longkang sebelah Megamall.. Tetiba datang sebuah Patrol Car Polis mintak IC.. KAmi 6 0rang, 3 bawa IC , 3 tak bawa IC.. habis kantoi cmni (aku cakap dalam hati).. 

tanpa berlengah lagi, terus polis tu sumbat kami 6 orang dalam kereta ISWARA, korang bayangkanla.. polis 3 0rang , 2 orang lelaki , 1 orang polis pompuan.. so, total 9 orang la... pergh.. mau tak sendat mcam ikan sardin dalam tin .. hahha,.. Yang bestnye, polis pompuan tu duk kat belakang. Memang cun & wangi giler lak tu.. Hilang jap rasa risau sebab polis tu nak anta kami balik ke hostel.. Kompem kantoi dengan Warden Asrama.. 

On the way dalam perjalanan tu, Pudon boleh lak tanya soklan Bijak kat polis lelaki tu.. "Encik dah lame ke wat keje tangkap orang nih". Dushh sebijik cota singgah kat kepala pudon kene ketuk.. hahahha.. Memanag lawak.. Kalau ingat2 balik sampai sakng pun aku gelak sorang2,, haha.... 

Bila sampai je kat sekolah, polis tu saje je "ON" siren kuat2.. Apelagi, terkejut Pak Guard yang tengah tido lena tu.. Kompem sumpah seranah dalam hati. "potong stim betulla baru mimpi indah dah bunyi bising2 nie".. hhahaha..

BERSAMBUNG.......


Post a Comment

StAtiStiK pEnInJAu

Menarik Di SIni....

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP