adam jaymie. Powered by Blogger.

TeMan SeJAti

Suatu Ketika Dahulu....

Teringat zaman , aku masa sekolah rendah dulu,.. Memang nakal dan lasak sampai tak balik umah 2 3 ari.. Pening kepala mak ayah aku.. Aku membesar di kawasan FELDA .. So, memang RUTIN akula masuk ladang, mandi sungai sambil mencari kupang untuk dimasak gulai masak lemak ,,,

Pergh.. kalu aku ingat2 bailk, memang rasa nak undur je masa dahulukala,, hahha.. Lepas penat lelah mandi sungai , aku lepak dgn member2 g minum ABC kat kedai Makcik Senah... Masa tu ABC 30 sen je harga tapi skarang tak dapat harga tu.. paling kurang pun RM 1.50 kan?? 

Aku adalaah seorang PENGAWAS SEKOLAH RENDAH dulu.. Yang lawak, baju uniform aku warna PINK,,, sekolah lain warna BIRU kalau jadi PENGAWAS kan.?? tapi bak kata ADNAN SEMPIT "muka ganas tapi dalam hati ade taman"....   Memang femes gakla sebab selalu kene baca doa masa perhimpunan sekolah,, ahhaa.. Masa tu memang SAHAM tengah naik.. ape lagi, duk usha2 la awex... Maklumla masa tu . semua masih comey2 kiut miut kan???

Sewaktu darjah 6, masa UPSR, aku dapat 5A dalam TRIAL.. tapi malangnya dalam periksa UPSR aku dapat 3A 2B jew.. ahha.. tu la padahnya kuat main2 sangat .. padan muka aku... Ape tidaknya, asal balik je sekolah tepon awex2 pakai tepon umah,.. masa tu memang murah 4 sen je satu ari... Handset tak wujud lagi... 

Itula serba sedikit.. bersambung......
p/s : nantikan sambungnayer...



Post a Comment

StAtiStiK pEnInJAu

Menarik Di SIni....

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP